Pomáha alkohol budovať svaly?

Alkohol je látka, ktorá má obrovskú hodnotu v spoločnosti. Či už ide o posedenie s kamarátmi pri pive, pri romantických chviľkach s vínkom alebo je súčasťou mnohých osláv. Taktiež sa mu nevyhýbajú stopercentne ani športovci. V tomto článku si povieme, aký má vplyv alkohol na naberanie svalovej hmoty, hormonalnu produkciu a chudnutie.

Síce alkohol v podobe jedneho piva alebo dvoch štamperlíkov môže mať pozitívne účinky, ale v prípade veľkých pijatikách sú jeho účinky úplne deštruktívne.

Po prvé, znižuje tvorbu energie – zabraňuje obnove glykogénu, obsahuje veľké množstvo „prázdnych“ kalórií (žiadne živiny, iba kalórie, ktoré sa rady transformujú na podkožný tuk). Ďalšie následky, ktoré nemožno prehliadnuť pri pití alkoholu počas pravidelných fyzických výkonov:

  • Výrazne sťahuje vodu z organizmu (dehydratácia).
  • Alkohol ničí proteínovú syntézu čiže nepomáha budovať svalstvo. 
  • Zhoršuje hojenie rán – vazodilatáciou ciev (mikrotrhliny na svalových vláknach po fyzickom zaťažení).
  • Pri častom pití robí človeka „chudo tučným“ – kvôli cukru, ktorý alkohol obsahuje (zla inzulínová senzitivita). 
  • Výkyvy energie – kvôli vykyvom glykém
  • Zhoršuje príjem živín na druhý deň („opica“).
  • Z dlhodobeho hľadiska výrazne poškodzuje pečeň a obličky. 
  • Tlmí produkciu anabolických hormónov –  testosterón, rastový hormón, somatotropný hormón.
  • Pivo obsahuje fytoestrogény, ktoré zvyšujú hladinu estrogénu – ženského hormónu, ktorý má za následok gynekomastiu a ukladanie tukov v tzv. „ženských partiách“ u mužov.

Takže áno, keď piješ alkohol budeš mať horšie výsledky v rámci treningu ktorým prechadzaš a budeš budovať menej svalstva.

Treba brať do úvahy, že reakcie jednotlivých osôb na alkohol sa líšia. U niekoho sú negatívne dopady menšie.

Týmto článkom som ťa nechcel poučovať o tom, ako je alkohol zlý a nemal by si ho nikdy piť. Musime si však uvedomiť že všetkého veľa škodí. Či už sa rozhodneš piť alebo nie a v akom množstve to už vieš ty. Keď už áno, tak určite po treningu nie pred. Inak by ten trening stál za nič.

Ak sa ti článok páčil podpor ho zdieľaním ! Viacej info najdeš juraj.coach

Referencie:

  1. Alcohol Ingestion Impairs Maximal Post-Exercise Rates of Myofibrillar Protein Synthesis following a Single Bout of Concurrent Training- Evelyn B. Parr, Donny M. Camera, […], and Vernon G. Coffey
  2. Testosterone increases in men after a low dose of alcohol – Taisto Sarkola1, C J Peter Eriksson
  3. Alcohol consumption and hormonal alterations related to – muscle hypertrophy – Antonino Bianco, Ewan Thomas
Zdieľaj to