Bečarik STRÁCA na sile

Postrehli ste v uplynulých týždňoch, ako sa z každej strany na vás hrnú tváre kandidátov do komunálnych volieb? Čím bližšie k voľbám, tým viac letákov, pier, billboardov, megaboardov či iných propagačných materiálov. Viete posúdiť, koľko taká reklama stojí a na čo dávať pozor, aby ste sa nestali obeťou kampane?

Voľby sú už túto sobotu a všetci kandidáti chcú byť na očiach verejnosti a zalíškať sa im, inými slovami, opiť ich rožkom, aby ich slepo volili. Na toto si treba dávať pozor. Lebo nie je najlepší ten, kto si vás kúpi, ale ten, ktorý aj s nízkym rozpočtom a hlavne svojou prácou dokáže zaujať.

Priemerné ceny letákov sa pohybujú od 0,05€ – 0,40€ podľa veľkosti a počtu kusov, citylight vyjde na 60€/týždeň, billboard 200€/mesiac, banner (plachta) cca 35€/m2, nálepky 30€/m2, polep (skiel, dodávka,..) 50€/m2. Ku každej nadrozmernej položke si musíte prirátať aj inštaláciu cca 50€/hod, plus prenájom plošiny, atď. Tých predmetov a položiek je strašne veľa.

(len plachty na hlavnej križovatke museli stáť minimálne 13 000€ bez inštalácie)


Takže, ak sa prejdete po svojom sídlisku, či inej lokalite a uvidíte reklamu niektorého kandidáta, môžete si približne prepočítať, koľko to celé stojí. Kandidáti na primátorov a starostov musia tieto položky zverejňovať na ich transparentných účtoch. Aj tie vám dokážu veľa napovedať o kandidátovi či klame, či má zverejnené všetko a správne. Veď, kto by si chcel zvoliť za primátora niekoho, kto už pri voľbách ľudí klame a vedie nákladnú a netransparentnú kampaň?

Áno, aj v našom meste máme takéhoto kandidáta. Vidieť ho všade, na každom rohu križovatiek, na billboardoch, citylightoch a keď už mu nestačili citylighty, tak si oblepil sklá na viacerých zastávkach v meste! Za posledné desaťročia nikto neklesol tak hlboko, aby si dokázal svojim postavením kúpiť aj sklenené výplne na zastávkach.


V každom prípade je odhadovaná investícia Bečarika v týchto voľbách cca 100 000€, ak nie viac (samozrejme slovenský zákon o vedení kampane je otvorený možnostiam netransparentnosti, preto na papieri môže mať jeho kampaň hodnotu napríklad 50 000€). Veď, ak si všimnete dodávateľa jeho reklamy, je to firma dlhoročne napojená na mestský rozpočet, ktorá zabezpečuje všetky reklamné predmety pre mesto vrátane Ička. Do dnešného dňa tejto firme neodišla z účtu ani jedna platba, pritom rieši komplet celú kampaň už niekoľko týždňov.


Práve pre takúto netransparentnú a do očí bijúcu nákladnú kampaň by ste mali byť v strehu, či chce získať vedenie mesta pod kontrolu účelovo alebo má vážne dobré srdce, ktoré roky nezištne pomáha v napredovaní nášho mesta.

Sám nechápem tomu, prečo investuje do kampane desaťtisíce eur, keď tvrdí, že nemá konkurenciu a každý ho pozná. Zrejme začal pochybovať o sebe, ako o jasnom víťazovi alebo zisťuje, že obyvatelia mesta ho prekukli a nepočítajú s ním ani s jeho kandidátmi vo vedení mesta. Uvidíme.

Pamätajte:

“Čím viac financií do kampane niekto dá, tým viac si chce po zvolení vziať späť.”

Pin It on Pinterest

Share This