POZOR ČO NAKUPUJETE A OD KOHO

Doba je zlá a treba sa vedieť obracať. Mnohí si zakladajú eshopy, vytvárajú vlastné značky alebo predávajú formou dropshippingu, zbierajú kontakty, známosti, spolupráce alebo sa snažia preraziť ako celebrity sociálnych sietí. To je ok. Je to o šikovnosti. Druhá vec je zavádzanie spotrebiteľa a klamstvo. A keď sa niekto na fotkách a videách nastajluje ako nejaká figurína, tak to neznamená, že takého človeka musíte slepo nasledovať. Že je to celebrita. Že má absolútnu pravdu, rozumie móde a keď si u neho/u nej kúpite aliexpressový tovar podstatne drahší, tak budete IN spolu s ním/s ňou.

Mnohí si myslia, že návštevami barberov, farbením brád, tetovaniami či plastikami sa z nich stáva instagramová generácia, ktorá určuje trendy. Že im patrí celý priestor a svet. Že diera do sveta sa robí falošným ksichtom, falošnými prsami, falošnými postavami, falošnými svalmi, falošným značkovým oblečením, falošnými účelovými kamarátstvami a vzťahmi, iba kvôli fotkám, reklame, podpore.

Jasné, nech si každý robí so sebou čo chce. Druhá vec je ale začať klamať a podvádzať ľudí. Pretože internet znesie veľa. Sociálne siete, fotografie, popisy produktov, prešívanie nášiviek a visačiek… . Za pár drobných niečo objednávať z aliexpresu a vydávať to za svoj výrobok. Obchod je o tom, lacno nakúpiť a so ziskom predať. No pozor na zavádzanie spotrebiteľa, na ochranu autorských práv a značiek.

V našom meste máme tiež takéto instagramové celebrity a miestnu smotánku, ktorá si myslí, že keď tieto šmejdy ponúkajú oni, tak to má zrazu vyššiu hodnotu. A majú drzosť pýtať si za to peniaze. Skúste sa pred kúpou takého produktu pozrieť na aliexpress, či ten “originál” a “jedinečný” kus oblečenia, šperku, kabelky, peňaženky…. nenájdete tam.

A po ďalšie – myslíte že je správne vydávať cudzí tovar za svoj? Alebo úmyselne predávať fejky a zarábať na nevedomosti ľudí? S oblečením som dlho robil. Chodil som aj do výroby, aj do rôznych skladov, písal som články o výrobe, o porovnávaní kvality a materiálov, o ošetrovaní tkanín. Robil som marketingové plány aj eshopy. Bol som dokonca na veľtrhu strojov na výrobu rôznych druhov oblečenia, kde som sa stretol s výrobcami z celej Európy. Poznám ľudí, ktorí majú vlastné značky a ako to majú všetko papierovo podložené. A nepotrebujú prešívať visačky. Pretože to je to najmenej. Prešiť visačku alebo logo. Nestane sa z toho však nový kus oblečenia. Ani keď do existujúceho kusu oblečenia pridáte niečo svoje.

Na to aké malé mesto sme, tu máme fakt hocičo. Okrem týchto fejkových ľudí sme tu mali a máme kadejakých daňových špekulantov, výpalníkov či osoby, ktoré sa tvária ako veľkí podnikatelia, no nepovyplácali množstvo dodávateľov či zamestnancov, vytunelovali vlastné firmy a obchody, nechali schátrať budovy … . Máme tu kadejakých finančných poradcov, prezentujúcich sa cudzími požičanými peniazmi, požičaným majetkom, lízingmi… len aby naoko zapôsobili na potencionálnych zákazníkov alebo spolupracovníkov. Máme tu kadejaké stránky, ktoré kopírujú cudzí obsah a na tom stavajú svoju čítanosť a zarábajú na reklame. Mali sme tu kadejaké personálne agentúry, ktoré sa dokonca objavili aj v tv novinách, keď narobili množstvo podvodov. A veľa iných špekulantov… . A ani netreba nikoho z nich menovať. Určite ste s niečím z toho prišli do kontaktu.

Pin It on Pinterest

Share This