PODIVNÝ PRÍBEH NOVEJ MESTSKEJ WEBOVEJ STRÁNKY

Príbeh novej mestskej webovej stránky, ktorá údajne už nespĺňala účel atď… . To vám ale vyskočí hneď po otvorení tej novej. Treba predsa nejak odôvodniť nutnosť zaplatiť niekomu 16 tisíc eur za vytvorenie novej. Zaujímavé, že keď si pozriete na ceny nových webov v iných mestách, tak sú takmer o 10 tisíc eur lacnejšie. Ale tu asi zase funguje konflikt záujmov. Hlavne, že sa porozhadzovalo na takéto položky v dobe uťahovania opaskov. V čase tej najväčšej krízy, keď sa zatvárali podniky a ľudia ostali bez príjmov. Mnohí bez pomoci. Tie peniaze mohli byť použité lepšie. Napríklad práve na pomoc iným. Ale tu sa radšej nakupovali drahé kavovary, drahé skenery, dve drahé služobné autá atď… .

Ono, veď nech to stojí aj 100 tisíc eur. ALE – čo to načasovanie a opodstatnenosť? Koľkí vedeli o nejakom výberovom konaní na vytvorenie stránky? A už keď sa dávajú mestské peniaze na takéto položky, tak nech sa potom nevyhovárajú pri iných veciach, že nie sú peniaze. Keď treba napríklad opraviť ihrisko alebo urobiť nové. A to ani nehovorím o neprehľadnosti stránky.

Ale. Stránku urobila firma Magnetica. Ako ináč. Veď aj vedúca kancelárie primátora ich chváli priamo na ich webe. Tak načo zapojiť niekoho iného. A tak ma zaujíma – koľkí ste vedeli o tom, že mesto chce/potrebuje nový web? Koľkí ste mali možnosť zapojiť sa a poslať svoju cenovú ponuku? Koľkí ste to vedeli z nejakého transparentného verejného zdroja?

A najväčšia absurdnosť je, keď vám aj niektorí úradníci a poslanci povedia, že je to blbosť. Ale opäť iba medzi štyrmi očami. Aj ten samotný web, aj pravidelné platenie za správu tohto webu. Komu? Magnetice. Pretože my tu asi máme málo úradníkov a schopných ľudí, ktorí by sa vedeli o už existujúci web starať. Stačí k nemu mať prístup. A nie ešte aj každý mesiac niekomu platiť. Mesto má mať prístup k vlastnej stránke, aby si ju mohlo spravovať samo.

V tomto prípade mesto vystupuje ako klient. To je ok. ALE akými peniazmi platí? PENIAZMI OBYVATEĽOV. Nie z vrecka primátora, ani viceprimátora, ani úradníka, ani poslanca. Z peňazí nás všetkých. Tak ako všetko ostatné, čím sa mesto pýši, že zabezpečilo a zaplatilo. Ale veď to bolo všetko z našich peňazí. Z daní, z poplatkov, z parkovného, z pokút …. .

A ďalší gól. Šikovne obišli aj zmluvné pokuty z omeškania. Ako? No predsa dodatkami k zmluve. Každý mesiac nejaká výhovorka predĺženie lehoty. A tak sa to ťahalo niekoľko MESIACOV.

Nezdá sa mi, že by malo mesto až takú zlú webovú stránku, že by sme potrebovali novú. 16 320 eur vyhodených na zbytočnosť. Navyše niekoľkokrát nedodržané lehoty dodania a dodatky so zmenou dátumu dodania. Ja osobne si viem predstaviť aj lepšie zainvestovanie 16 tisíc eur, ako na webstránku a mobilnú aplikáciu. Čo tak napríklad rekonštruovať ihriská? Alebo sú v dobrej kondícii a máme ich tu dostatok? Osobne si myslím, že by to malo mať prednosť pred novým webom.

Najprv malo byť zavedenie nového webu do ostrej prevádzky 28. 12. 2020, potom 31. 3. 2021, potom 3. 5. 2021 atď … .

V zmluve sa uvádza v prípade nevykonania predmetu zmluvy v dohodnutej lehote, zmluvná pokuta vo výške 0,05% z ceny diela za každý omeškaný deň! No za omeškanie im nestiahli ani cent.

Nefotil som celú zmluvu a všetky dodatky. Koho to zaujíma, ten si nájde, pozrie všetky dátumy a detaily. Komu je to jedno, tak si to hľadať nebude.

Pin It on Pinterest

Share This