NASRATÝ A HLADNÝ PREČ Z REŠTAURÁCIE: NOVOVESKÉ GASTRO A “GASTRO”

Ako pre človeka, ktorý v rámci svojich možností rád zaplatí za služby, dobré jedlo a pitie je pre mňa sklamaním, keď prídem do nejakej reštaurácie, ktorá sa tvári ako podnik na úrovni a odchádzam hladný a nasratý.

Keď sa niekde prídem naobedovať, tak očakávam aspoň základnú slušnosť. Pozdrav, prívetivosť, úsmev. Zdvorilosť od personálu v reštaurácii predsa nie je nejaká nadštandardná služba. Alebo nejaká láskavosť. No tak ako sú v Spišskej Novej Vsi podniky, kde je fajn atmosféra a príjemná, milá obsluha, ktorá sa pozdraví a popraje dobrú chuť, tak sú aj podniky, kde sa cítite vinní, že ste si tam vôbec sadli a chcete si niečo objednať. Do takých podnikov sa asi vracať nebudete. Alebo očakávam veľa? Veď kto nechce pracovať v gastre, kde prichádza do styku s hosťami, tak nech ide robiť niečo iné. Akoby sa z poniektorých ľudí vytratila radosť, že vôbec žijú, alebo si myslia, že za ich frustráciu v práci môže niekto iný. Veď stačí odísť a prenechať to niekomu, kto bude za takúto prácu vďačný a rád. Pretože hostia za to určite nemôžu. A vyhovárať sa, že možno to má v práci ťažké a že je zlá situácia? Mnohí to majú ťažké a každý má nejaké problémy. Ľudia si idú do nejakého podniku posedieť, aby tam mohli prísť na iné myšlienky a odpočinúť si.

Zároveň ďakujem všetkým novoveským čašníkom, barmanom a kuchárom, ktorí svojim správnym prístupom k práci urobili z podnikov, do ktorých rád a pravidelne chodím, moje obľúbené miesta. Kaviarne, reštaurácie či bary, kde si môžem vypiť, posedieť, najesť sa, alebo čumieť do notebooku a pracovať. Nebudem však menovať. Mnohí z vás to tu čítate, tak určite viete, koho každého myslím.

Samozrejme, že je mnoho podnikov, do ktorých nechodím a taktiež sú na vysokej úrovni. Tiež majú medzi ľuďmi dobré meno a sú právom obľúbené. Napokon, každý máme iný vkus a každému vyhovuje niečo iné. A je fajn, ak si každý hosť/zákazník nájde tie svoje miesta, kde je spokojný aj s prístupom, aj s kvalitou.

A čo ma tak sklamalo, naštvalo, prekvapilo?

Je pre mňa absurdné, keď prídem o 13:00 na denné menu a k stolu príde otrávená obsluha s očami do stropu a bez akéhokoľvek pozdravu, “prepáčte” a pohľadu na hosťa oznámi, že jednotka už nie je. OK, pohoda, veď aj štvorka obsahuje mäso. No keď požiadam o štvorku, tak mi je oznámené, že ani štvorka už nie je. A len tak medzi rečou utrúsi, že ani polievka už nie je. O 13:00,  keď denné menu sa u nich má podávať ešte dve hodiny. A keďže dvojka ani trojka neobsahuje mäso, tak odchádzam preč. Ani ospravedlnenie, ani vysvetlenie, ani možnosť objednať si z jedálneho lístka, mimo denného menu. A to som zažil už v niekoľkých podnikoch. Niekde však majú možnosť objednať si aspoň rezeň 😀 ak sa už jedlo pre mäsožravcov minulo. No niekde vám to oznámia s prevrátenými očami, akoby ste za to mohli vy. Pritom, ak nejaká reštaurácia funguje v našom meste už 20 rokov, tak má hádam prehľad o tom, koľko potrebujú uvariť, alebo dodatočne dovariť. Viem to, pretože som kedysi chodil na prax po mnohých reštauráciách v SNV, ktoré varili denné menu. Aj keď je to už dávno.

Takto som sa potreboval trochu posťažovať. Ďakujem za vypočutie 😀 😀 😀

Pin It on Pinterest

Share This