Prezidentské voľby: Mobilizácia a manipulácia voliča

Osobné, mocenské a ekonomické záujmy. Takto by som v stručnosti charakterizoval volebné kampane pred každými voľbami.  Ak si niekto myslí, že kandidát, politik vloží do kampane 400 tisíc eur (12 mega SK) aby slúžil ľuďom, tak je naivný idealista. Ale,…. aj ja som kaviarenský typ čo má rád slnečné lúče.

Politikom sa neverí, politici sa kontrolujú. Politika sú informácie, kontakty, moc nad rozpočtom, kontrakty našim ľuďom. Prečo prezidenta pri svojich oficiálnych cestách sprevádzajú aj podnikatelia a obchodníci? Aby si šli pochutnať na šampanskom a kaviári určite nie.

Ak by voľby mali niečo zmeniť, už dávno by ich zrušili.

Prezident nemá výkonnú moc. Je to skôr reprezentatívna funkcia a tak ju treba aj vnímať v kontexte jeho kompetencií. Kandidátov sme mali 15, ale dvaja už odstúpili v prospech niekoho. Pozorne som sledoval kampaň a najmä predvolebné diskusie. Prieskumy beriem s rezervou, pretože sú súčasťou mediálnej manipulácie s názorom voliča. Majú za úlohu strhnúť voliča, presvedčiť ho, aby vnímal svoj hlas ako ten, ktorý rozhodne.

Ak si konzervatívny klérik alebo sociálny liberál, tak by si mal…. Nie nie takto to nestojí. Škatuľkovať národ do rôznych skupín. Svet je len jeden, všade sú ľudia rovnakí, len každý trochu iný.

Favoriti prvého kola sú jasní. Kariérny diplomat Šefčovič alebo spravodlivá advokátka Čaputová. Kto si z nich nevybral kvôli podpore Smeru resp. podpory netradičnej rodiny, je tu možnosť obrátiť sa na Krajniaka alebo Mikloška.

Každopádne voľby nám prinesú nového prezidenta. Bude navštevovať, prijímať návštevy, udeľovať vyznamenania, menovať do funkcií, vetovať a podpisovať zákony. Zásadne však do výkonnej moci nezasiahne, skôr môže spájať alebo rozdeľovať spoločnosť svojimi postojmi a vyhláseniami. A k tomu mu vesmír pomáhaj. 🙂

Foto zdroj: finance.sk

Pin It on Pinterest

Share This