LETÁKOVÝ OFFLINE MARKETING, NEEKOLOGICKÁ OBHAJOBA A DOPAD NA ŽIVOTNÉ PROSTREDIE

Keď mi niekto povie, že najúčinnejší politický marketing sú letáky, tak je to totálny ignorant a nemá znalosti o iných formách offline a online marketingu. Pretože toto tvrdiť v dobe, kedy sa snažíme myslieť ekologicky, je hnus!!! Odporný hnus. Alebo, je snáď viac, za každú cenu osloviť čo najviac ľudí, než dopad na životné prostredie? Totiž, letáky treba navrhnúť, spracovať, vyrobiť, rozniesť do domácností. Takže s tým súvisí energia na výrobu a materiál. A kde ten materiál potom končí? Kde končia tisíce letákov? Letáky, ktoré iba informujú, nič neponúkajú, nič nepredávajú. Dokonca ani krížovku 😀 Noviny prinesú aspoň nejaké články, omaľovanku, zaujímavosti. Leták iba jednu-dve vety, par fotiek a pár čísel, z ktorých by sme mali akože padnúť na zadok.

Letáky si ľudia nepožičiavajú ani nearchivujú, tak ako časopisy či knihy. Letáky nevykúpi ani antikvariát, ani ich nedáte na inzerát niekam na bazoš. Takže to všetko končí v koši. A obhájiť takúto formu marketingu? OK, možno ňou oslovíte najviac domácností. ALE, potom sa netvárme, aké dôležité je životné prostredie a ako treba všade šetriť. Nehovoriac o tom, že existujú podstatne lacnejšie formy reklamy a tým pádom sa dá ušetriť aj na peniazoch, ktoré sa dajú použiť na niečo iné. Na hocičo iné, čo prinesie osoh alebo radosť. A že je to s odpadom naozaj zlé, svedčia čísla. Každoročné štatistiky. A vidíte to aj vizuálne – čo ľudia nakupujú, koľko zbytočností, ako dlho im to vydrží a ako často sú preplnené koše a kontajnery. A čím. Väčšina chce mať pravidelne a často nové oblečenie, nové topánky, nové mejkapy, doplnky. Nový nábytok, nový mobil, novú telku a novú elektroniku zakaždým keď vyjde nejaká nová verzia. A týmto ľuďom nenapadne nakúpiť v bazare, alebo od ruky. Nie. Každé dva roky nový mobil. Takže keď je dopyt, prečo obmedziť výrobu nového a s tým súvisí taktiež dopad na prostredie. Pretože každá výroba produkuje odpad. A ja si myslím, že nepotrebujeme každú chvíľu nové auto, nový koberec, nový nábytok, novú konzolu…. . A keď áno, tak sa to dá kúpiť aj použité. Mnohé z toho je v dobrom stave. Veď to nie je ako kondóm, ktorý po použití zahodíte.

Ale chápem, biznis je biznis. Politika je politika. Hyeny potrebujú vliezť všade, a nestačia telky, monitory, displeje, billboardy, citylighty, akcie či chodiť medzi ľudí. Treba ešte aj letáky. Tisíce letákov z peňazí, ktoré sa dali použiť aj ináč. Čo napríklad na komunitné aktivity? Keby totiž títo politici či kandidáti robili niečo aktívne pre ľudí, nemusia sa pripomínať letákmi, že žijú. Že tu existujú a pôsobia.

Pin It on Pinterest

Share This