O NEMILÝCH PREKVAPENIACH V REŠTAURÁCIÁCH A DRZOSTI PÝTAŤ SI ZA LAJDÁCTVO PENIAZE

V zásade si objednávam iba chladenú Colu Zero. Pretože z tej sladenej mi nie je dobre, tŕpnu mi z nej zuby a páli záha. A tak som si objednal aj nedávno chladenú Zero Colu, aby som ňou mohol zapiť jedlo. Čo sa však nestalo? Ani nebudem konkretizovať, kde to bolo, pretože mojím cieľom nie je niekomu uškodiť zlou reklamou, ale skôr ide o zamyslenie.

Obsluha mi priniesla fľašku koly zero a samozrejme pohár. Fľaška otvorená, tak ako všade, preto tomu nevenujem nejak extra pozornosť. Aj keď nás na hotelovke učili, že fľaše sa vždy otvárajú pred zrakom hosťa. Nevadí.

Tak som si teda nalial, no šumenie bubliniek žiadne. Odpijem, cola zvetraná, bez bubliniek a na moje veľké prekvapenie bola s cukrom. Žiadne zero. To viem ihneď rozoznať. Takže jediné, čo z toho vychádza je, že museli klasickú kolu preliať do fľaše od koly zero. Možno z nejakej väčšej fľaše ponalievali do tých menších sklenených a pritom si to pomýlili. Každopádne, hneď to boli zuby a záha. Ani som im nič nepovedal, pretože sa nemôžem a nechcem rozčuľovať. Už tam ale nikdy viac neprídem. Asi je pravda, že poniektoré podniky sa nezmenia, ani keď už v minulosti mali pri kontrole problém so skladovaním surovín či hygienou pracoviska a zamestnancov. A takéto podniky by som bez pardónu zatvoril a už nikdy by som nedovolil majiteľovi robiť do gastra.

Ak mám nejakú sťažnosť alebo zlý postreh na nejaký podnik, nikdy to nepíšem do recenzií alebo do komentárov, napíšem to priamo vedeniu. Nech sa s tým vysporiadajú interne. A niektorí to prijmú, niektorí sa vyhovárajú a vykrúcajú, že oni vedia čo robia. Je ale zvláštne obhajovať napríklad spálenú pizzu, surové mäso, skysnuté pivo, plesnivý šalát či zmrznutú plnku v naservírovaných pirohoch. A veľký problém sa ospravedlniť, prijať to s pokorou a snažiť sa tomu nabudúce predísť. Podobne som napríklad našiel v polievke kúsok drátenky a čašník mi na to povedal: “Ta čo už, stalo sa.” Bez nejakého prepáčte. Alebo keď som si taktiež v nemenovanej reštaurácii v Spišskej Novej Vsi objednal neperlivú minerálku a keď mi ju doniesli, tak to bola voda z vodovodu. A keď som povedal čašníkovi, že tú fľašu beriem so sebou, tak sa priznal že to tam fakt nalial z vodovodu.

Poniektoré prevádzky sa nezmenia nikdy, mnohé strácajú svoj štandard a mňa veľmi mrzí, keď nejaký podnik odporučím a príde mi správa, že tam ľudia boli, no sú veľmi sklamaní. A keď si vypočujem prečo, tak im musím dať za pravdu. Viete, ja si veľmi vážim služby, aj gastro, aj každú prácu, aj zamestnancov, aj brigádnikov, aj učňov. A viem aj to, že všetci sme omylní, no keď niekto má pocit, že má na to otvoriť si reštauráciu a drzosť pýtať si peniaze za to hazardovanie so zdravím ľudí, tak je to neodpustiteľné. Keď sa to poserie. Pretože od toho je majiteľ a prevádzkari. Aby kontrolovali, dozerali, učili. Nie iba inkasovať. Pretože tie peniaze, ktoré od ľudí za svoje služby berú, hostia taktiež museli zarobiť a chcú ich rozumne minúť. Užiť si to. Sadnúť si k čistému stolu, cítiť sa dôležití, vybrať si z lístka na čo majú chuť, nechať sa slušne obslúžiť, najesť sa z čistého taniera s čistým príborom a za toto všetko potom zaplatiť. Potom poďakovať, spokojne odísť, odporúčiť podnik svojim známym, prípadne napísať nejakú recenziu. Lenže ja mám pocit, akoby poniektoré prevádzky zleniveli a iba sa sťažujú na koronu, na predpisy, nariadenia, zákony a podobne… . No nesnažia sa, nenapredujú, neinovujú, nemodernizujú a ešte majú odvahu za svoje zlé služby pýtať peniaze. Za to, že úmyselne poškodia hosťa prelievaním nápojov, prelepovaním štítkov, varením z ingrediencií po záruke, flákaním hygieny a neodbornosťou. A toto ma veľmi mrzí. A je to na majiteľovi, aby si to dal do poriadku. Aby prevzal zodpovednosť, aby prijal kritiku ak je slušná a opodstatnená a vedel sa ospravedlniť. Ak mu nie je krivdené.

Na druhej strane som rád za všetky poctivé prevádzky a obchody v našom meste. A za všetkých ľudí, ktorí tu ostali a o niečo sa tu snažia. Najlepšie ako vedia. Rád za kvalitu a slušnosť zaplatím, aj odporučím, aj napíšem recenziu, aj sa tam budem rád vracať. A kto sleduje moju facebookovú stránku, vie, že som tých odporúčaní a recenzií napísal celkom dosť. Všetko pozitívne recenzie. Tie negatívne a zlé skúsenosti napíšem radšej priamo vedeniu. Načo škodiť. Ale nech si uvedomia, že aj oni svojou lajdáckosťou škodia hosťom. A teda aj sebe. Keď k nim ľudia prestanú chodiť.

Pin It on Pinterest

Share This