V centre mesta pribudne nový supermarket. Mnohí si povedia, či je toto dobrá správa. Ako pre koho. Všetci poznajú bývalý dom kultúry. Píšeme zámerne bývalý, lebo aktuálne má s kultúrou spoločné asi to, čo kapitán Danko s velením v armáde.
Budova so súpisným číslom 2499 ( podľa www.katasterportal.sk je to budova pre kultúru a na verejnú zábavu – múzeum, knižnica a galéria ) stojí na pozemkoch s rôznymi majiteľmi ako sú právnické osoby, fyzické osoby a svoje parcely tam vlastní aj mesto Spišská Nová Ves. Budovu kúpila právnická osoba PUMPERHOUSE s.r.o. kúpnou zmluvou zo dňa 30.12.2013. Predchádzajúci vlastník, od koho to spoločnosť odkúpila, nie je známy.
Okolie budovy, najmä schodiská, sú v dezolátnom stave. Ako sme spomínali vyššie, pozemky na ktorých sa nachádzajú aj tieto schodiská sú vo vlastníctve viacerých vlastníkov. Otázkou teda zostáva, kto je povinný realizovať údržbu okolia budovy. Niektoré priestory v rámci budovy majú svojich vlastníkov ako Brahama alebo WIN SN s.r.o. ( admiral ). Právnická osoba, ktorá vlastní samotnú budovu pre kultúru, zrejme prenajíma na základe osobitných zmlúv priestory baru CUBANO a aktuálne aj priestory novému supermarketu. Keďže nejde o verejnú inštitúciu, zmluvné podmienky sa nikde nezverejňujú.
Tradičný čínsky obchodník otvorí brány zákazníkom v polovici apríla. Tešiť sa môžeme na „akciové“ ceny oblečenia, obuvi, hračiek a podobných ako hovoria školáci „Šmejd in Čína“ vyrobených kúskov. V samotnom označení priestoru nám chýba drak, čo chŕli oheň. Monumentálnosť reklamného baneru konkuruje aj stĺpovému označeniu NEO zóny. Ak k tomu pridružíme rôzne nápisy jednotlivých prevádzok, vznikne nám dokonalá marketingová kultúrna koláž. Mesto nemá dosah na označovanie budov pre podnikateľské účely. Možno by pomohlo prijať VZN, ktoré upraví a zjednotí označovanie prevádzok v meste. Zvykneme si. Zvykli sme si nakupovať v lacných obchodoch u čínskych živnostníkov. Zvykli sme si, že u Číňana sa nereklamuje.