Vysoké Tatry – na jednej strane prekrásny výtvor prírody, na druhej strane biznis, reklama, pribúdajúce obrie stavby, rastúce do šírky, aj do výšky, medzi ktorými nemáte pocit, že ste v horách a v národnom parku, ale niekde na námestí medzi autami, svetlami, reklamami, obchodmi. Keby aspoň tie budovy zapadali do horského prostredia. Ale ľuďom treba obchody, supermarkety, reštaurácie, diskotéky, parkoviská aj v horách. Potrebujú si však robiť nákupy v Tatrách? Potrebujú si až tam kupovať lyže, snowboardy, bundy, čiapky, rukavice, obuv??? V horách?
Vysokým Tatrám koluje v žilách stále viac a viac asfaltu, betónu, billboardov, nápisov, rámp, výkladov, pokladní, bločkov. Človek si privlastnil skalu, privlastnil si prírodu, privlastnil si sneh, privlastnil si čistý vzduch. A inkasuje za to.
Kto ešte chodí do prírody kvôli samotnej prírode?