Ako pripraviť a nafotiť nehnuteľnosť na predaj

Realitný maklér sa na nehnuteľnosť pozerá očami kupujúceho. Objektívne vyhodnocuje technický stav, upozorňuje majiteľa na nedostatky a poradí mu ako vylepšiť interiér, alebo aj exteriér. Drobné opravy s minimálnymi nákladmi vylepšujúce vzhľad, majú v konečnom dôsledku výrazný vplyv na výsledok obhliadky.

Na druhej strane, ak sa vynaložené náklady na rekonštrukciu výrazne premietnu do ponukovej ceny, má to za následok obmedzenie počtu tých záujemcov o kúpu, ktorí sú finančne limitovaní.

Upriamiť pozornosť záujemcov na nehnuteľnosť v konkurencii jednotlivých ponúk na realitnom trhu nie je vôbec jednoduché. Väčšina kupujúcich uprednostňuje vyhľadávanie cez internet a inzercia bez obrázku má podľa štatistiky oveľa menej náhľadov. Fotografie sú tou najefektívnejšou pomôckou pre vytvorenie prvého dojmu u záujemcov o prehliadku. Najdôležitejšia je úvodná fotografia, ktorá má za úlohu upútať a vzbudiť záujem o ďalšie zobrazenie fotogalérie.

Typy na správne nafotenie

  • dosiahnuť čo najviac svetlosti v miestnostiach
  • snímať strategické zábery interiéru a atraktívne detaily
  • časti a zariadenia, ktoré sú súčasťou predaja
  • výhľady z budov
  • okolie nehnuteľnosti

Fotografií je treba zhotoviť čo najviac, vybrať najkvalitnejšie z hľadiska farebnosti, ostrosti, veľkosti. Odporúčam do inzercie zaradiť minimálne 10 obrázkov.

Autor článku:

Marcel Franko – certifikovaný realitný poradca senior v spoločnosti EVERESTREALITY.sk, s.r.o.   | +421 949 129 656 | franko@everestreality.sk

Pin It on Pinterest

Share This